Ontwerp

Hoe moet ik mijn ontwerp aanleveren?

Indien je reeds beschikt over een ontwerp dan zal er tijdens het personaliseren van jouw gekozen artikelen gevraagd worden om je ontwerp aan te leveren. Het is belangrijk dat het ontwerp in het juiste bestandsformaat wordt aangeleverd. Bij voorkeur ontvangen wij een gevectoriseerd bestand.

Wij ontvangen de bestanden liefst in één of meerdere van de onderstaande bestandsformaten

Bestand: IllustratorBestand: EPS VectorBestand: PDF

Beschik je niet over één van deze bestandformaten is het uiteraard ook mogelijk om ons uw ontwerp in volgende bestandsformaten aan te leveren:

Bestend: JPGBestand: PNGBestand: Photoshop

Van zodra wij uw bestanden ontvangen hebben gaan wij deze controleren. Mocht uw bestand dan niet geschikt zijn voor drukwerk, nemen wij spoedig contact met je op.

Hou er rekening mee dat er extra kosten kunnen aangerekend worden voor het vectoriseren van uw ontwerp.

Bestanden mogen tevens ook doorgemaild worden naar info@uwtextielbedrukken.be of via WeTransfer.

Hoe weet ik hoe het eindproduct er zal uitzien?

Wanneer u bij UwTextielBedrukken.be een bestelling plaatst zal je altijd een digitale proefdruk ontvangen per mail ter goedkeuring. De proefdruk zal verzonden worden naar het door jouw opgegeven mailadres bij bestelling.

De digitale proefdruk is de belangrijkste stap in het gehele proces, aan de hand van deze proefdruk gaan wij jouw kledij personaliseren.

Je kan deze proefdruk kosteloos laten aanpassen tot alles volledig naar wens is. Pas wanneer je 100% tevreden bent en een goedkeuring geeft, gaan wij over tot productie. Misverstanden voorkomen we liever, daarom houden we het graag duidelijk.

Op een digitale proefdruk worden volgende aspecten vermeld:

  • Techniek van personalisatie
  • Positie(s) van personalisatie
  • Grootte(s) van de personalisatie
  • Pantone-kleuren (PMS)

Jouw akkoord? Dat gebeurt gewoon via mail!

Hoeveel kost het om mijn ontwerp te laten vectoriseren?

Een ontwerp vectoriseren kost veelal tussen de € 10,00 en € 30,00 excl btw. Een exact bedrag kunnen we hier niet aan toekennen daar elk ontwerp verschillend is en de complexiteit varieert.

Kunnen jullie een bestaand ontwerp aanpassen?

In overleg met onze grafische afdeling kunnen we altijd kijken wat mogelijk is. Mocht onze grafische afdeling u niet kunnen verder helpen met een bestaand ontwerp aan te passen, dan verwijzen wij u graag door naar professionele ontwerpers. Deze werken op zelfstandige basis en zijn volledig onafhankelijk van onze onderneming.

Kunnen jullie voor mij een ontwerp maken?

Ontwerpen valt helaas niet onder onze specialisatie. Echter helpen wij u toch graag verder met het een geschikt ontwerp. Zo kunnen wij u wel in contact brengen met enkele professionele ontwerpers. Deze werken op zelfstandige basis en zijn volledig onafhankelijk van onze onderneming.

Mijn bestand is groter dan 50MB, wat nu?

Bestanden tot 50MB kan je via de website uploaden. Als je bestanden groter zijn dan 50MB, maak dan je bestelling af zonder een bestand toe te voegen. Verstuur je bestanden daarna gratis via WeTransfer naar info@uwtextielbedrukken.be

Hulp nodig met WeTransfer? Onze klantenservice helpt je graag verder.

Verzending en levering

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten zijn variabel en afhankelijk van de omvang van uw bestelling en de bestemming waarheen wij dienen te versturen. Algemeen kan aangenomen worden dat er de verzendkost €8,50 excl btw bedraagt per 100 stuks.

Vanaf een bedrag van € 650,00 excl btw is de verzending geheel gratis!

Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij jullie?

Jazeker, wanneer u een bestelling plaatst, krijgt u de keuzemogelijkheid tussen afhalen of verzenden. Afhalen is dus zeker mogelijk bij ons.

Wanneer u reeds gekozen heeft voor verzending en uiteindelijk uw bestelling toch graag persoonlijk komt afhalen, geef ons dat spoedig een seintje. Kosten die reeds in rekening zijn gebracht voor verzending, zijn helaas niet terugbetaalbaar.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer uw bestelling ons magazijn verlaat, krijgt u een verzendbevestiging per mail. Deze verzendbevestiging bevat een track & trace link waarmee u uw bestelling op de website van de bezorgdienst kan volgen. Uw bestelling wordt in de meeste gevallen de volgende werkdag al geleverd.

Beschikt u toch niet over een track & trace link of loopt er iets mis? Onze klantenservice staat voor je klaar.

Uw bestelling wordt steeds verzonden met:

Verzending: DPD Levering: Bpost

Mijn bezorgadres en factuuradres komt niet overeen, wat nu?

Geen enkel probleem! Bij het afrekenen zal u gevraagd worden een facturatieadres in te geven. Vervolgens krijgt u de mogelijkheid een afwijkend leveradres in te geven.

Wat is de gemiddelde levertijd?

Afhankelijk van de grootte van uw bestelling en de stock van de door uw gekozen producten bedraagt de gemiddelde levertijd 5 tot 10 werkdagen na de goedkeuring van uw digitale proefdruk.

Heeft u uw textiel nodig binnen een bepaalde tijdsspanne ? Dan bekijken wij graag de mogelijkheden samen met u. Neem voor spoedorders contact op met onze klantenservice.

Daar onze productielijn in eigen beheer is, kunnen wij in sommige gevallen binnen de 24 uur leveren na goedkeuring van uw digitale proefdruk.

Bedrukken en borduren

Hoeveel kleuren kunnen jullie bedrukken?

Vanaf 100 stuks kunnen we tot wel 10 verschillende kleuren bedrukken. Kleinere oplages zijn gelimiteerd tot 4 kleuren. Dit is een welbewuste keuze die we doorheen de jaren gemaakt hebben.

Hoeveel kleuren kunnen jullie borduren?

Onze 6-kops Barudan borduurmachines kunnen tot wel 12 kleuren borduren.

Kan ik bedrukken en borduren op hetzelfde artikel?

Ja dit kan indien het product hiertoe geschikt is. Om afwerkingen te combineren neem je best contact op met onze klantenservice.

Kan ik zelf kleding aanleveren?

Helaas, wij personaliseren enkel textiel die wij zelf aanleveren. Zo kunnen wij u van A tot Z bijstaan in het gehele proces en zijn wij er van verzekerd dat wij u kwalitatief hoogstaand materiaal aanleveren.

Benieuwd naar onze textielprijzen? Neem gerust een kijkje en simuleer snel jouw offerte!

Kunnen artikels samengevoegd worden met een identieke personalisatie?

Ons systeem geeft jou de mogelijkheid artikels samen te voegen voor éénzelfde afwerking wanneer dit mogelijk is.

Hou ook hier rekening mee dat de bedrukking niet groter is dan het kledingstuk waarop je wil bedrukken. Indien er in 2 formaten van jouw ontwerp dienen bedrukt te worden, wordt dit aanzien als een verschillend ontwerp.

Wat is de maximale grootte van een bedrukking?

De maximale grootte van een bedrukking is 600 x 420 mm. Hou er wel rekening mee dat het ontwerp niet groter is dan het kledingstuk waarop je wil bedrukken.

Wij staan je graag bij in het vinden van de ideale grootte van uw bedrukking. Tijdens een telefonische verificatie van jouw bestelling, zal onze klantenservice je hierop wijzen als dit van toepassing is.

We dienen steeds voldoende afstand (veiligheidsmarge) van de nek, onderzijde en mouwinzetten te houden.

Indien er in 2 formaten van jouw ontwerp dienen bedrukt te worden wordt dit aanzien als een verschillend ontwerp.

Wat is de maximale grootte van een borduursel?

De maximale grootte van een borduren is 250 x 250 mm. Hou er wel rekening mee dat het ontwerp niet groter is dan het kledingstuk waarop je wil borduren.

Wij staan je graag bij in het vinden van de ideale grootte van uw borduursel. Tijdens een telefonische verificatie van jouw bestelling, zal onze klantenservice je hierop wijzen als dit van toepassing is.

We dienen steeds voldoende afstand (veiligheidsmarge) van de nek, onderzijde en mouwinzetten te houden.

 

Betalen

Moet ik meteen betalen?

Wij nemen je bestelling pas in behandeling nadat de betaling voldaan is. Je kan makkelijk veilig online betalen. Wens je toch liever een overschrijving? Geen probleem, neem hiervoor even contact op met onze klantenservice zodat zij je kunnen voorzien van een correcte mededeling die jij aan je betaling kan koppelen.

Bankgegevens

Bank:    Argenta
IBAN:    BE35 9731 4114 5037
BIC:       ARSPBE22

Let op: je bestelling is pas bevestigd wanneer wij jouw betaling hebben kunnen verwerken, dit kan 1-3 werkdagen in beslag nemen. Wij raden bij spoedorders steeds aan te kiezen voor snel en gemakkelijk online te betalen.

Welke zijn de betaalmogelijkheden?

Onze webshop beschikt over de volgende betaalmogelijkheden:

Betaling: Bancontact Betaling: Maestro Betaling: Mastercard Betaling: Visa

Uiteraard kan er ook vooraf betaald worden per overschrijving, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

De online betaalmogelijkheden zijn geheel beveiligd en mogelijk gemaakt door het betalingsplatform Mollie.

Producten

Hoe was ik mijn bedrukte kleding?

Iedereen wil toch zo lang mogelijk van de opdruk van zijn kledingstukken genieten en jij vraagt je af hoe je dat het best doet? Dit doe je door extra zorgzaam om te gaan met jouw bedrukte shirt, polo, sweater.

Enkele tips om je bedrukte kleding zo duurzaam mogelijk te maken:

  • Binnenstebuiten wassen
  • De droogkast zo veel mogelijk vermijden
  • Niet strijken op de opdruk

Meer te weten komen over de wasvoorschriften?

Kan eender welk textiel bedrukt of geborduurd worden?

Het productdetail geeft weer welke personalisaties kunnen aangebracht worden per artikel. U kan voor elk product een productdetail raadplegen op onze webshop.

Heb je toch een specifieke vraag? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Kan ik het complete assortiment op de webshop terugvinden?

Wij trachtten dagdagelijks artikelen toe te voegen om jou nog meer keuze te geven.

Ben je op zoek naar iets specifieks? Onze klantenservice helpt jou graag verder!

Kan ik ook gewoon textiel bestellen?

U kan bij UwTextielBedrukken.be ook gewoon textiel bestellen zonder bedrukkingen of broderie. Tijdens het bestellen van uw textiel kiest u gewoonweg voor niet gepersonaliseerd, na betaling mag u binnen de 4 werkdagen uw bestelling verwachten.

Let op: wij hanteren steeds een minimumbedrag van € 75,00 excl btw per bestelling. Het staat je vrij te variëren in uw bestelling. Deze mag bestaan uit verschillende producten: unisex, heren, dames of kindermodellen. Maar ook uit verschillende kleuren en maten.

Bestellen

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Om een bestelling te plaatsen heb je geen account nodig. Je kan tijdens het plaatsen van een bestelling kiezen om verder te gaan als gast zonder een gebruikersaccount aan te maken.

We raden je echter wel aan een account aan te maken, dit zorgt ervoor dat je gegevens niet opnieuw dient in te geven en makkelijk een bestelling kan herhalen. Indien jij dat wenst, kan je alsook onze aanbiedingen en acties ontvangen in jouw mailbox.

Is er een minimum bedrag per bestelling?

Wij hanteren steeds een minimumbedrag van € 75,00 excl btw per bestelling. Het staat je vrij te variëren in uw bestelling. Deze mag bestaan uit verschillende producten: unisex, heren, dames of kindermodellen. Maar ook uit verschillende kleuren en maten.

Kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

U wordt per mail op de hoogte gebracht van de status van uw bestelling, uiteraard kan u ook op onze webshop inloggen om de status van uw bestelling(en) te volgen en hier een detail van te raadplegen.

U ontvang van ons volgende mails:

  • Bevestigingsmail
  • Digitale proefdruk
  • Verzendbevestiging (met track & trace link)

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen?

Wijzigingen kunnen indien mogelijk, aangebracht worden. Uiteraard dienen we hier rekening te houden met de status van uw bestelling. Om wijzigingen aan te brengen dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Zij bekijken dan graag met u de mogelijkheden.

Wat gebeurt er nadat ik een bestelling geplaatst heb?

Nadat uw bestelling geplaatst is krijgt u van ons onmiddellijk een bevestiging per mail. Vervolgens contacteren wij u op het door u nagelaten telefoonnummer om uw bestelling te verifiëren en het door u aangeleverde ontwerp te bespreken. Spoedig daarna krijgt u van ons nog een digitale proefdruk ter goedkeuring.

Van zodra deze digitale proefdruk door u wordt goedgekeurd, gaan wij over tot de personalisatie van uw kledij, dit neemt doorgaans 5 tot 10 werkdagen in beslag.

Eens uw textiel klaar is voor verzending, ontvangt u van ons een mail met de verzendbevestiging, voorzien van een track & trace link. Zo kan u ten allen tijde uw bestelling op de voet volgen, u mag dan binnen de 2 werkdagen uw bestelling verwachten.

Algemeen

Geldt het herroepingsrecht ook voor maatwerk?

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor alle maatwerkproducten. Bedrukt of geborduurd textiel kan je dus niet terugsturen. Deze producten zijn gepersonaliseerd en dus niet opnieuw te gebruiken.

 

Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?

De algemene voorwaarden kan je terugvinden door onderaan op onze website verder te klikken.

Om het voor jou gemakkelijk te maken kan je ook gewoon hier klikken, of hieronder de algemene voorwaarden in PDF downloaden.